Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Gastronomie: Vztah majitelů restaurací, zaměstnanců a klientely v ČR. Jak to u nás chodí?

V gastronomii se pohybuji již deset let a proto bych se rád se čtenáři podělil o své zkušenosti a postřehy ze světa pohostinství.

Měl jsem možnost několik let pracovat a řídit restauraci v Itálii a díky těmto zkušenostem, které jsem neustále rozvíjel jsem získal skvělou práci v jedné z nejlepších, opravdu italských restaurací na Moravě, kde nyní pracuji jako vedoucí manager. Zkušenosti jsem nabral i v Praze, poznal mnoho zajímavých lidí z branže a stále více poznával celý restaurační systém této republiky a taktéž si udělal obrázek o české klientele. Tato práce mne baví, mám rád lidi a miluji jídlo.

Tímto článkem bych rád odpověděl mnoha lidem, kteří o gastro systému nemají vůbec žádné potuchy a mnohdy mají mylné představy o tom, jak to vlastně chodí. Rozdělil bych to na tři hlavní skupiny a to

a) majitelé restaurací
b) zaměstnanci
c) klientela

neboť tyto tři skupiny tvoří celý tento systém a jedno bez druhého se neobejde.

MAJITELÉ RESTAURACÍ

Úspěch celé restaurace je v drtivé většině ovlivněn majitelem, protože rozhoduje o základních kamenech jeho podnikání. Výběr surovin ať už kvalitních nebo naopak (ano, nakupovat jezdí i provozní, ale nakupuje na základě pokynů vlastníka), výběr celého personálu, koncept restaurace, řád, investice a další - to vše je odrazem majitele. U nás mnoho lidí podniká v gastronomii, ale nemají o ní žádné ponětí. Jejich vidina je, že si otevřou podnik, kde zaměstnají lidi co jsou z oboru a peníze se jim budou jen sypat. Často se nechají ovlivnit květnatou řečí nemoudrých lidí, kteří jejich podnikání táhnou ke dnu neboť bezmezně věří, že ví o čem mluví. Jelikož nemají žádné zkušenosti, těžko posoudí co je vlastně správně. Mezi nimi je pak mnoho těch, kteří mají své konzervativní názory a zvyky, které se snaží promítnout v jejich podnikání a i když se bude jednat o věc nepřínosnou, zůstane to tak jak to je neboť o tom rozhodl majitel. Hodně v tom hraje roli ego a známe to snad všichni. 

Největší problém vlastníků restauračních zařízení, které nejsou úspěšné vidím v tom, že většina z nich se snaží vydělat na personálu (i klientele) a hledají si všemožné důvody, jak na nich ušetřit a nebo jim nezaplatit - častá vlastnost českých majitelů restaurací. Zdravá restaurace se pozná podle spokojeného týmu, který dělá svou práci s chutí a zájmem což je pozitivním rysem a důkazem, že management a řád pracuje správně. Mělo by zde fungovat pravidlo - něco za něco. Profesionální přístup, celkový přehled o práci, pracovitost, poctivost a spolehlivost ze strany zaměstnanců by měla být oplacena férovým jednáním majitele, adekvátním finančním ohodnocením a vzájemným respektem. Jenže to je bohužel v dnešní době skoro vzácný pojem. Majitelé mnohdy neumí vůbec naslouchat, melou si stále svoje a skoro to vypadá, že dělají laskavost těm, kterým dal práci. Tento přístup má pak za následek shnilý personál, který je jakýmsi zrcadlem. Jsou velmi chabě motivováni. Proto vztah majitele k pohostinství a vše co k tomu patří je hlavním bodem kladného výsledku.

ZAMĚSTNANCI

Kuchaři, pomocníci v kuchyni, provozní, číšníci, barmani a pomocní číšníci (brigádníci) - z těch se většinou skládá tým, který je hlavní tváří celého zařízení. Kuchaři a servis v sále by měli být týmoví spoluhráči, protože oba hrají značnou úlohu v tom, jak zapůsobí na klienta. Pokud kuchyň vydá výborné jídlo, ale donese ho otrávená, neprofesionální obsluha, celkový dojem je značně narušen a stejně to funguje i naopak. Výborná obsluha přinese otřesné jídlo, čímž se navíc stupňuje stres na obsluhu neboť veškeré výtky a kritiku musí vstřebávat právě číšník/servírka. Každá funkce má svojí zodpovědnost a mezi kuchaři a obsluhou se nedá moc srovnávat, která pozice je složitější avšak prvotní a konečný kontakt je mezi klientem a číšníkem, tudíž vnímám práci obsluhy o chlup zodpovědnější. Navíc finanční stránka věci u obsluhy hodně závisí na jejich způsobu práce (diskrece hraje velkou roli), kuchař má ve většině případů stejné peníze jisté.

Pokud první dojem z číšníka nebude kladný, dost možná to naruší i celkovou náladu klienta, který si možná chtěl dát steak nebo rybu za několik stovek. Číšník by navíc měl mít absolutní přehled o každém jídle, pití a veškerém sortimentu, měl by být empatický, komunikativní, přátelský a působit reprezentativně. Musí mít organizační schopnosti, znát minimálně jeden cizí jazyk, umět věci doporučit, umět očistit ryby, otevřít  a servírovat správně víno, připravit kávu na všechny její způsoby, koktejly, umět nosit pití a talíře po celý den a udržovat čistotu v sále. Přijímat rezervace, budit profesionální dojem, být stresu odolný, mít velkou trpělivost, vyřizovat stovky objednávek denně a neudělat žádnou chybu, vyřídit veškeré nestandardní požadavky klienta a mnoho dalšího. Číšníci u nás mnohdy pracují i 13-15 hodin denně, o víkendu a svátcích. Kuchaři při větších objednávkách zažívají stejný stres, ale mají své soukromí - obsluha nikoliv. Když kuchař něco splete, klient to bude vnímat jako chybu servisu. Příklad: Klient si nepřeje v jídle česnek, ale kuchař ho tam stejně dá. Zákazník si automaticky bude myslet, že na to zapomněl číšník a takhle je to ve většině případů.

Tak či onak pravdou je, že číšníků, kteří svou práci dělají svědomitě a se zápalem je stále méně. Mnozí z nich už neznají slušné chování, často se v práci opíjejí, kradou a nejsou dostatečně zodpovědní. Problém je v tom, že nezvládají stres, který je hlavně vytvářen klientelou, po té nadřízenými a nakonec i kolegy. Kompenzují si svoji újmu právě pitím a nečestným chováním, které jak jsem již výše popisoval praktikují i samotní majitelé restaurací. Vznikne tak nekonečný boj a nejvíce se to odráží na klientele.

Stále se však najdou tací, kteří svou práci opravdu dělají rádi, rozumí ji a baví je to, ale i přesto nejsou dostatečně placení. Průměrný plat číšníka je od zaměstnavatele 13.000,- (ve smlouvě je však přiznána minimální mzda a zbytek doplácen bokem) a zbytek tvoří diskrece (spropitné) , která je pohyblivá, ale v průměru se jedná o více méně stejnou částku vyplácenou majitelem. Je to však ovlivněno i hierarchií, pomocní číšníci mají méně atd. Takže myslet si, že každý číšník má desítky tisíc měsíčně je opravdu mylné. Pokud budete předvádět opravdu výborný servis a budete mít za šéfa férového člověka, budete pracovat v lepším zařízení - můžete si vydělat třeba 35-45 tisíc - bavím se o gastro zařízeních, ne diskotékách, hernách a barech, kde jsou kolikrát peníze větší než u první skupiny.

KLIENTELA

Musím se přiznat, že co mne stále fascinuje je klientela. Vysoké procento lidí, kteří navštěvují restaurace mají asi nějak zakořeněné, že obsluha je jakýsi druh sluhů a služek, kteří musí umět zvládnout všechny jejich nálady, požadavky a často neslušné chování, náturu, snobství a drzost na kterou si dokonce myslí, že mají právo. Dokonce si myslí, že obsluha je za to placená. Ze své zkušenosti se setkávám převážně se zahraniční klientelou, která má mnohdy veškeré základy slušného chování v restauraci, a k těm patří i určité procento českých zákazníků, kteří už mají něco procestováno a ví co ocenit a co naopak ne. Nechci házet všechny do jednoho pytle, protože vím, že to nejde, ale rád bych se zmínil o tom, co nepovažuji u naší klientely za korektní.

Mnoho klientů neumí odpovědět na pozdrav. Základ slušné komunikace, kterou jsme se učili již ve školce neovládá až polovina návštěvníků. S tím je spojené, a pro mne přirozené "děkuji" a "prosím Vás", což dělá problém každému třetímu klientovi. Právě tito klienti většinou vyžadují něco navíc, chtějí jinak upravit jídlo, něco přidat, něco vyměnit a pokud to nechcete akceptovat na základě daných pravidel tak nejste dostatečně vlídnou obsluhou a nakonec i restaurací, která by měla pro klienta udělat vše. V mém případě nemám problém s jakoukoliv úpravou pokrmů, ale pravdou je, že to klient nakonec stejně neocení, protože mu to přijde normální - vždyť ON je tu přece ten o koho jde.

Arogantní chování je převážně v případech, kdy se jedná o páry nebo skupiny, kde se každý chce předvádět a nebo se v páru snaží projevit muž se svými rádoby dominantními vlastnostmi, ale mě osobně by to ani tak nevadilo, protože beru lidi takové, jací jsou a nenechám se jejich chováním vykolejit. Mimochodem to doporučuji všem managerům restaurací jako já, nebo číšníkům. Berte lidi takové, jak se právě jeví a nesnažte se je napravit nebo moralizovat. Soustřeďte se na svou práci a mějte dobrý pocit z toho, že VY děláte vše správně a s čistým svědomím - zbavíte se tak pout a zodpovědnosti za klientelu, která má problém sama se sebou.

Nadále si mnoho klientů myslí, že restaurace je dětský koutek. Jejich děti lítají po restauraci, pletou se servisu pod nohy a vůbec jim to nepřijde nenormální. Skoro jakoby řekli "Já jsem zákazník, a zákazník je náš pán". Toto heslo spolu s "host má vždycky pravdu" je přežitek z dávné minulosti. Gastronomie se velmi posunula dopředu a v mnoha případech klienti vůbec nemají páru o čem mluví. Lidé si zde rádi vymýšlí a hledají chybu někde, kde není jen proto, aby se zviditelnili. Jestliže měsíčně řeším 5 stížností, tak z toho 4 jsou pouze od české klientely, která v mém případě vůbec nerozumí italské kuchyni neboť jsou zvyklí na veškeré pseudo-italské podniky. 

Gastro-analfabeti neví, kdy mají odejít. V restauraci utratí 100,- , ale sedí v ní 3-4 hodiny a klidně i hodinu po zavíračce. Stěžují si, že je jídlo drahé, ale přitom navštíví luxusní restauraci s kvalitním jídlem, co jiného čekat? Zavolá si o rezervaci, ale když se dostaví se značným zpožděním a jeho stůl je již obsazen, diví se jak je to možné? Zarezervují si stůl pro 20 lidí, ale přijde jich polovina. Obrovská chyba českých klientů, kteří nechápou, že tím značně poškozují podnik, neboť zbylých deset míst by mohli nabídnout jiné skupině, kterou odmítli z důvodu plného obsazení restaurace. Mnohdy chtějí jídlo na půl (nebo na tři talíře!) a chtějí vodu z kohoutku s citrusy. Velký údiv začíná, když mají zaplatit za vodu (1L) 30,- , jak si to ta restaurace mohla dovolit? Klienti by měli vědět, že restaurace není charita a že provozovatel si netiskne peníze doma. Nadále moc nerozumím faktu, že dost často svým klientům dáváme něco navíc, ale neumí si toho vůbec vážit, nebo to nějak ocenit. Dostanou kávu zdarma, panáka zdarma, při oslavách narozenin zveme i celý stůl na sekt a mnoho dalšího - klientela však mnohdy nezná slovo "děkujeme". 

Co je nejspíš nejvíce ožehavé téma je spropitné, které by mělo být zahrnuto v návštěvě restaurace v případě, že všechno bylo v pořádku. Pokud zavoláte do restaurace, že chcete nadstandardně připravit stůl na oslavu narozenin, chcete si přinést vlastní dort, máte plno extra požadavků na personál a kuchyni a všechno do posledního puntíku je pro vás připraveno a při útratě 7000,- necháte spropitné 50,-, je to opravdu smutné. Pokud to rozdělíte mezi 4 číšníky, kteří se celou dobu starali o to, aby bylo vše v pořádku - značně je to demotivuje. Běžná diskrece je 10% z celkové útraty a pokud se Vám to zdá moc - alespoň 5% je odpovídající. V mnoha státech je servis automaticky na účtence, ale u nás je to nepsané pravidlo neboť dáváme spropitné podle spokojenosti, což vnímám jako správnou věc. V Itálii se naopak dýško nenechává (až na turistická města), ale servis má základní plat stejný, jako celkový plat číšníků v ČR a to v IT pracují jen 8 hodin denně. Často se setkávám s velmi pozitivními ohlasy na kuchyni, personál a celkovou atmosféru, ale diskrece je potom nízká, protože klienti prostě neví, jak to chodí a tento problém registruje většina restaurací.

Kdybych měl všechno shrnout, jsme na dobré cestě ke kvalitní gastronomii v našem státě a na čem se musí zapracovat je  vztah mezi personálem a majiteli a chuť dělat práci pořádně a svědomitě, kterou klientela bude moct řádně ocenit!

 

Autor: Ammar Otman | neděle 4.10.2015 23:53 | karma článku: 20,77 | přečteno: 2418x
  • Další články autora

Ammar Otman

Restaurant TEFITI: Italské ručičky naši hosté poznají

Uběhlo již půl roku od doby co jsme otevřeli nový středomořský restaurant TEFITI v historické části Brna, přesněji na Zelném trhu, v nejstarší divadelní budově ve střední Evropě v Redutě.

16.11.2018 v 17:34 | Karma: 11,78 | Přečteno: 511x | Brno

Ammar Otman

Brněnská gastro krize: nedostatek kuchařů a kvalifikovaných číšníků. Proč?

Brněnské restaurace v posledních měsících řeší jedno z nejdůležitějších témat: Kde sehnat personál a hlavně jak si jej udržet?

11.5.2017 v 15:25 | Karma: 34,23 | Přečteno: 5263x | Diskuse| Brno

Ammar Otman

Situace v Libyi: Jak vypadá situace dnes a jaká byla před? Obama přiznal selhání

V Libyi mám rodinu a tak se neustále zajímám o situaci, která tam nyní panuje. Rád bych seznámil čtenáře o předchozí a dnešní situaci, aby mohli sami posoudit, kdo celý problém vytvořil a kam to všechno vede. Snad nebudeme další?

6.10.2015 v 9:00 | Karma: 39,80 | Přečteno: 3505x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Rozhovor s libyjským vojákem, který zažil situaci v Libyi a Sýrii

Chtěl jsem získat nějaké informace od člověka, který celou situaci v Sýrii, Libyi a dalších zemích zažil a kdo tam celý život žije. Přátel mám v Libyi dost, ale chtěl jsem udělat rozhovor s někým, kdo má o celé situaci přehled.

17.9.2015 v 20:37 | Karma: 29,15 | Přečteno: 2347x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Zpráva uprchlíkům: bojujte za svou zem tak jako bojovali Evropané aneb jak to chodí v Evropě

Přemýšlel jsem nad tím, co bych vzkázal všem lidem, kteří migrují do Evropy s ideou, že zde získají nový domov. Věřím, že mnoho z nich utíká, protože jim nic jiného nezbývá, ale možná by měli bránit svou zem a vybojovat ji zpět.

9.9.2015 v 0:01 | Karma: 24,96 | Přečteno: 1467x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Muammár Kaddáfi před svou smrtí: "Beze mne příjde invaze do Evropy" aneb na imigraci Kaddáfiho režim

Ten kdo sledoval v roce 2011 dění v Libyi jistě dobře ví, že Kaddáfí ze svého sídla Bab al Azizya posílal desítky zpráv, videí, rozhovorů s novináři, rádiových zpráv a článků, které obletěly celý svět s jasnou zprávou:

17.6.2015 v 1:55 | Karma: 39,91 | Přečteno: 3583x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Evropané pláčou nad imigrací aneb NATO, USA a jejich "pomoc" arabskému světu

Vzhledem k tomu, že sleduji italská média jsem krajně znepokojen situací, která se děje na jihu Itálie. Imigranti na ostrově Lampedusa nejsou žádnou novinkou, ale za poslední tři roky se příval uprchlíků zmnohonásobil.

8.6.2015 v 2:28 | Karma: 34,68 | Přečteno: 2158x | Společnost

Ammar Otman

Radikální islamismus: Evropa s USA a jejich hlásání demokracie

Tak jako Česká republika má svého hrdinu Jana Palacha, který obětoval svůj život na protest proti potlačování svobod a pasivnímu přístupu veřejnosti, tak stejně pro arabský svět je hrdinou Muhammad Buazízí, který se upálil před úřadem vlády v Tunisu v roce 2010 na protest proti špatným životním podmínkám a nezaměstnanosti. Tímto začalo tzv. Arabské Jaro, které pro většinu lidí v Evropě a pro zbytek světa bylo jakýmsi prvním povstáním lidu proti diktátorům a jejich politice. Ano, média nás opravdu přesvědčila o tom, že obyčejní lidé v arabských státech severní Afriky zatoužili po západní demokracii, a nepřímo volali o pomoc Ameriku a alianci NATO o rozmbombardování jejich států.

23.1.2015 v 9:00 | Karma: 20,59 | Přečteno: 1235x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Analýza, psychologická slátanina aneb jak zaujmout ostatní

Nová změna proběhla téměř úspěšně a já nyní mohu poznávat novou budoucnost v této krajině, v tomto malém městě s těmito novými lidmi.Vůně této oblasti je mírně nahořklá, ale klidná. Pokud bych měl posuzovat psychickou barvu tohoto města, na mnoha-barevné paletě bych vybral dvě teplé a jednu studenou barvu. Místní obyvatelstvo je díky přistěhovalcům poněkud smíšené, nestabilní a tudíž zde chybí jakási souhra harmonií.

22.1.2015 v 23:40 | Karma: 9,93 | Přečteno: 432x | Diskuse| Ostatní

Ammar Otman

Sen, který mi otevřel oči

Zdálo se mi, že se vznáším nad městem, které zářilo zlatou barvou a stálo uprostřed jiného města. Vůbec jsem nechápal co tam dělám. Vznášel jsem se jako nějaký pták, necítil jsem žádnou tíhu a jen jsem koukal na to město, které mě oslňovalo jeho září.

2.7.2013 v 2:12 | Karma: 8,81 | Přečteno: 704x | Diskuse| Osobní

Ammar Otman

Karel Kryl:vynikající písničkář, vlastenec a hlavně čestný člověk♥

Karel Kryl se narodil 12.dubna 1944 v Kroměříži a dnes by oslavil 68 narozeniny. Karel zemřel na srdeční příhodu 3.března 1994 , ale mnozí z nás ho máme stále v srdci kde žije dodnes. Vzpomeňme společně na tohoto umělce, který dokázal svým smyslem pro hudbu a texty vyjádřit kritiku a identifikovat zhodnocení nedostatků a nelidskosti komunistického režimu.

12.4.2012 v 12:04 | Karma: 29,94 | Přečteno: 2047x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Jaký je rozdíl mezi křesťanským a muslimským vrahem dětí?! Žádný!

Jak jistě víte, u základny v jihoafghánské provincii Kandahár postřílel 11. března americký voják 16 lidí, většina obětí jsou nevinné děti a ženy. Některé děti byly zastřeleny tak, že jim voják strčil hlaveň do pusy a chladnokrevně je zabil. Je mnoho svědků, kteří tvrdí, že voják nebyl sám, ale americká vláda to hodila na "vyšinutého" vojáka, který si nic nepamatuje. Deportovali ho do USA a nakonec se dočítám, že k vraždění Afghánců chybí důkazy, tvrdí obhájce amerického vojáka. Asi jim nestačí kamerové záznamy a svědectví lidí.

22.3.2012 v 16:52 | Karma: 32,55 | Přečteno: 3376x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Útok na Írán může odstartovat III světovou válku

Po neoprávněném zásahu jednotek USA a NATO v Libyi, který vyvrcholil brutální vraždou Kaddáfího a absolutním chaosem v zemi se pro celý, sionisty ovládaný Západ otevřela možnost vést vojenské operace proti kterémukoliv svrchovanému národu. Jednoduše řečeno, jestliže se národ nechová dle představ židovského světového řádu - je jako muž čekající na popravu. Svět se nyní bojí 3. světové války, jelikož titulky novin jsou zaplněny informacemi o hrozícím útoku proti Iránu ze strany Izraele a jejich zámořské kolonie USA.

14.3.2012 v 12:00 | Karma: 34,08 | Přečteno: 7025x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Východ Libye oznámil nezávislost, mediální divadlo a lži pokračují

4.března: Představitel NTC (národní přechodná rada) Mahmoud Jibril el-Warfally připustil, že rozdělení Libye je naprogramováno mocnými zeměmi západu a bojí se o ztrátu samostatného Libyjského státu. Když to řekne zrovna tento člověk, který je hlavní ikonou rebelů a povstalců, kteří byli schváleni západem - je to na pováženou. Tato a mnoho dalších informací se však do Evropy vůbec nedostane. Již v minulých článcích jsem čtenáře informoval o historii Libye, kde vysvětluji úlohu třech regionů v Libyi (Kyrenaika, Tripolsko, Fezzán) a právě 6.března prošla napříč Evropou informace, že východ Libye oznámil částečnou nezávislost. Východ Libye je celý pod správou regionu Kyrenaika, který je nejbohatším regionem na ropu a plyn!

8.3.2012 v 16:11 | Karma: 32,03 | Přečteno: 1906x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Řešení: Svět by potřeboval Ježíše nebo diktátora demokracie...

Poslední dobou upadám v nečinnost. Je mi tak nějak mizerně z toho celýho světa, co vše se v něm děje a kdo ví, co bude za měsíc, než aby přemýšlel nad tím - co bude za 10 let. Sedím u stolu, slunce svítí - v bytě stín a tak zde sedím jako stará žena, která chléb u dveří hledá, aby si bídný, vší radosti prázdný život o okamžik prodloužila - a tím i ulevila. Přemýšlím nad mým snem, co řítil se ke smutnému konci, sen o světě, ve kterém žiji. Ten svět co je tak smutný a zlý. Byl jsem dojat! Rozechvěn! Zarmoucen! Rozerván v nitru nejhlubším, ale nevěděl jsem jak mi jest, jak mi bude. Dost o mém snu. Proč se tma prostírá kolem mých očí, cosi u hrdla mě chytá, jako vražedník, proč ve mě srdce začalo tak divoce bít! Proč mám pocit, jako kdybych si z ruk žíly trhal a v mozku ryl? Opět jsem si uvědomil, v jakém žiji světě.

24.2.2012 v 10:10 | Karma: 30,29 | Přečteno: 1530x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Stav v Libyi se stále zhoršuje, Cameron a Sarkozy oznámili úspěch!

Poté, co hanebně označili své vymazání Libye z povrchu zemského za úspěch, britský premiér David Cameron a francouzský prezident Nicolas Sarkozy oznámili vytvoření společného vojenského velitelství a kontrolního centra pro zeefktivnění operací. Na summitu v Paříži Cameron chválil jejich "neuvěřitelně silný vztah založený na společných zájmech." Podle ~New York Times~ a ~El Paisa~ - Tripolis, hlavní město Libye, a mnoho dalších měst jsou nyní v obležení ozbrojených skupin - gangů, které provádějí etnické čistky, vykrádají co se dá a přechodná národní rada (NTC) uznaná celým světem jako legitimní jen kouká. Sami se bojí o své životy.

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 34,60 | Přečteno: 2402x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

AKTUÁLNĚ: Libye téměř rok po "humanitární pomoci" USA a NATO

Občanská válka v Libyi začala demonstracemi a protesty v návaznosti na protesty v jiných arabských zemích. Libyjci (pár stovek) protestovali od 13. ledna 2011 hlavně proti vůdci Muammaru Kaddáfímu. Režim ÚDAJNĚ reagoval střílením do demonstrantů a nasazením armády včetně letadel k potlačení protestů, dnes už máme potvrzeno AMNESTY INTERNATIONAL (Francie), že není jediný důkaz o těchto činech. Demonstrující alias rebelové podpalovali policejní stanice, vytvářeli nepokoje a nakonec získali zbraně ze skladů legitimní armády Libye. Začala kampaň NATO a USA.

8.2.2012 v 16:38 | Karma: 34,89 | Přečteno: 3083x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Mediální armáda opět útočí, v Libyi začala genocida, NATO v pozoru!

I když je válka NATO v Libyi pokaždé prenzentována jako "humanitární intervence", média pokaždé označují legitimní armádu Libye jako Kaddáfiho vojáky, Kaddáfiho gardy, milice a další. Tak stejně jako výraz "Asadovy brigády" je využíván jako výraz pro syrskou armádu. Na základě terminologie výraz byl a pořád je využíván médii ke snížení legitimace Libyjců a Syřanů a jejich běžných armád.

16.1.2012 v 11:12 | Karma: 32,38 | Přečteno: 2714x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

Absolutní chaos v Libyi, Muammar Kaddáfi měl pravdu!

Ať už jsou názory na plukovníka Kaddáfiho jakkoliv různorodé, správně pravil, když řekl, že tuto válku si Libyjci vyhrají sami, nakonec se spojí a získají svou zem zpátky. Přesně tento scénář se právě nyní odehrává v Libyi. Oficiální vláda má velmi malou podporu obyvatel, kmeny jsou stále ozbrojené, v zemi je tisíce žoldáků z cizích zemí, kteří nehodlají pustit zbraně z ruk. Jedná se hlavně o islámisty, kteří dobývají severní Afriku pod ochranou USA a NATO.

11.1.2012 v 13:00 | Karma: 34,81 | Přečteno: 3575x | Diskuse| Společnost

Ammar Otman

HACKEŘINA: Vaše data a informace jsou každý den v ohrožení

Poslední dobou se vyskytuje stále více článků o napadených webech, účtech a dalších internetových zákoutí. Píše se o kyber-zločinu a počítačové kriminalitě, která je na vzestupu. Podle výzkumné agentury The Future Laboratory nás ale nejkrušnější chvíle ještě čekají. Bezpečnostní experti dokonce hovoří o příchodu bouře kyberzločinu, která se dotkne většiny uživatelů internetu.

9.1.2012 v 17:13 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1958x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2886x
Čecho-Libyjec/Sicílie, který se zajímá o světové dění, o situaci v Libyi a o Českou republiku. Moje přání je, aby se lidé naučili nebýt lhostejní, uvědomili si věci z jiného úhlu pohledu a to spravedlivým metrem a až potom to vyžadovali od ostatních. Jedině aktivním pochopením může nastat změna. Miluji Českou republiku, vážím si Čechů, kteří ve světě něco dokázali, ale bohužel je jich stále méně a méně.
Osobní blog na: Blog.Ammar.CZ

Seznam rubrik